Poduzetništvo odnosno poduzetnika se opisuje kao osobu koja ima sposobnost i želju da razvija, organizira i radi na i u vlastitom biznisu unatoč riziku, a sve u želji da stekne određeni profit. Osobe koje se odluče na rad u privatnom sektoru kao poduzetnici nose obično relativno velik rizik s mogućnošću da ulaganje i posao ne uspiju.

Visok rizik, velika odgovornost i najčešće dugački vremenski period dok se posao ne pokrene toliko da dostiže veliku ili neku dobit razlozi su zašto većina ljudi nisu poduzetnici. Strah je taj koji nas koči. No, ima i onih hrabrih i odvažnih koji vjeruju u sebe i svoju ideju i bace se u poduzetništvo, bilo iz želje ili iz nužde i uspiju. Sakupili smo nekoliko obilježja uspješnih poduzetnika pa provjerite jeste li i vi u toj grupi:

1. Poduzetnici su ambiciozni

Koliko god je egoizam loš imati određenu razinu velikog ega i ambicioznosti u poduzetništvu je nužno. Istraživanja su pokazala da ako želimo doći do nečega moramo imati jake unutarnje motive. Vrlo ambiciozni ljudi imaju veliku želju za uspjehom, ali i volju za radom. Jedno s drugim u kombinaciji najčešće daje dobre rezultate. Pametni i ambiciozni poduzetnici postavljaju male ciljeve koji ih vode prema zadnjem, najvećem cilju.
Zaključak: Nemojte dozvoliti da vas preplave sve moguće obaveze koje morate napraviti kako biste došli do konačnog cilja. Fokusirajte se na manje zadatke i njihovu odradu. Kamen po kamen palača…

2. Poduzetnici imaju dobre komunikacijske vještine

Dok je ambicija osobina koju se teško može mijenjati komunikacijske vještine mogu se razviti i naučiti. U početku poduzetnik je najčešće “one man bend”, što znači da je i prodavač, investitor, marketinški stručnjak, tajnica, a kasnije i lider vlastitog tima ili voditelj korporacije. U svim tim ulogama najvažnija stvar je komunikacija. Uspješni poduzetnici znaju slušati, prepoznaju govor tijela i neverbalnu komunikaciju kod sugovornika, vode računa i slušaju svoje klijente i kupce.
Zaključak: U konverzaciji se fokusirajte na osobu s kojom pričate, postavljajte pitanja i pokažite iskren interes. Poduzetnici su tu da rješavaju tuđe problem, a ne da pričaju o sebi i svojim uspjesima.

3. Poduzetnici su kreativni

Poduzetnici razumiju da ako nešto ne uspije od prve trebaju ponovno probati i to na drugačiji način. Metoda pokušaja i pogrešaka funkcionira i poželjno je što više testirati moguće ishode. Kako bi se poticala kreativnost potrebno je stjecati što više različitih iskustava i upoznavati različite ljude.
Zaključak: Svako novo iskustvo može dovesti do novih prilika. Vaš posao raste zajedno s vama.

4. Poduzetnici znaju da je važno učiti

Cjeloživotno učenje nije samo izraz za osobe koje vode vlastiti biznis. Fakultetska diploma je plus, ali ona ne znači puno ako niste cijelo vrijeme u toku s novostima i tehnološkim promjenama, prodajom, promjenama u samoj branši u kojoj djelujete. Vlasnik vlastite tvrtke u Hrvatskoj mora znati svoj raditi svoj posao, znati kako prodavati, poznavati računovodstvene propise, biti u skladu s vremenom i sustavom. Mnogo informacija nije lako saznati pa su jednodnevne edukacije za poduzetnike najbolja opcija. Poduzetnici najviše cijene vlastito vrijeme jer gubitak vremena za njih znači i gubitak novca.
Zaključak: Uložite u vlastitu edukaciju. Ne sramite se postavljati pitanja najboljima iz svoje struke. Uspješni ljudi žele pomoći i drugima, pogotovo ako ste na početku.

5. Poduzetnici imaju samopouzdanja i ne boje se prodaje

U glavama većine ljudi riječ prodavač izaziva negativno značenje. Zamišljaju nekog ljigavog prodavača koji navlači ljude za rukav. Maknite iz glave takav stav jer prodavač je i Elon Musk koji mora uvjeriti investiture i prodati im svoju ideju kako bi mogao financirati npr. putovanje na Mars. Prodavač je bio i Steve Jobs koji je uvjerio cijeli svijet da je iPhone najbolji mobitel na svijetu, a Mac najbolje računalo. Uspješni poduzetnici ne “uvaljuju” ljudima nepotrebne stvari već osluškuju njihove potrebe i rješavaju njihove probleme.
Zaključak: Tvrtka ne može rasti bez kupaca, a prodaja se ne događa sama od sebe. Budite poduzetni i izađite iz svoje comfort zone.

6. Poduzetnici su hrabri i preuzimaju rizik

Mit je da se poduzetnici ne boje svojih pothvata. Boje se, al ii dalje rade na njima strahu unatoč. Uspješni poduzetnici se fokusiraju na projekte koje su dobro odradili, a one koji su propali gledaju kao lekciju i veliko znanje koje su stekli putem. Zadržati motivaciju i optimizam nekad je užasno teško, no upravo je to ono što čini razliku između uspješnih i neuspješnih. Teško je biti uporan ako stalno moraš plivati uzvodno. Teško je slušati kritike ili vidjeti da to što nudiš nije ono što se traži.
Zaključak: Ne bojte se padanja nego odustajanja.

7. Poduzetnici su društveni

Iako vam se često ne da odlaziti na ponekad dosadna networking događanja poduzetnici znaju da u njihovo radno vrijeme spadaju i eventi. Izaberite događanja koja okupljaju ljude kojima bi vaša usluga ili proizvod mogli biti zanimljivi. Okružite se zanimljivim i raznolikim osobama, a zaobiđite one koji su poznati po prodavanju magle ili one koji više pričaju o privatnom životu nego o biznisu. Poduzetnici poznaju puno ljudi, a neki od njih bi im u budućnosti mogli zatrebati u obliku poslovnih partnera ili zaposlenika. Osobni kontakt je dio odnosa s javnošću, uspješni poduzetnici vode računa kako se ponašaju i svjesni su kako sve što rade čini ukupnu sliku o njima.
Zaključak: Birajte s kime i kako ćete provoditi vrijeme.

Poduzetništvo nije i ne treba biti za svakoga. Ako se niste prepoznali u svim ovim točkama ne brinite. Većina se nauči putem. Najveća prednost poduzetništva je to što birate s kim ćete raditi, kada i koliko. Sami odlučujete o svemu. Za neke je taj osjećaj previse zastrašujuć. No, indikativno je da se vrlo mali broj ljudi iz poduzetništva vrati u odnos poslodavac-zaposlenik. Osjećaj slobode za njih je jači od osjećaja neizvjesnosti koje poduzetništvo nosi.

 

Autor: Opulento