Kako uspješno voditi tvrtku

Znate li da čak 80% novih tvrtki propadne u prvih pet godina

Pročitajte 5 savjeta kako i vi ne biste bili dio iste statistike.
  1. Usmjerite se na prodaju svojih proizvoda i usluga te na stvaranje dodane vrijednosti vašim klijentima.

Vrlo često ljudi kada otvore vlastitu tvrtku razmišljaju o načinima kako da što manje plate PDV, kako da uštede novce preko različith metoda i slično. Takvo razmišljanje je krivo iz dva razloga: Prvo, PDV morate platiti jer PDV nije vaš novac. Kada si to posložite u glavi bit će vam lakše i nećete se opterećivati s tim, pogotovo ako ste u sustavu PDV-a. Drugo, umjesto da smišljate naćine kako da što manje potrošite, razmišljajte kako da što više zaradite. Čini se kao mala razlika, ali zapravo vas tjera da se iz bojažljive i pasivne pozicije prebacite u proaktivnu tvrtku koja stalno gleda širu sliku. Vaš posao će rasti ako ćete imati više klijenata. U početku je malo vjerojatno da će klijenti sami dolaziti vama stoga morate se pokrenuti i prodavati svoje usluge i/ili proizvode. Iako neki ljudi smatraju da nemaju dobre prodajne vještine, neugodno im je prodavati samoga sebe i u svojoj glavi prodaju smatraju najgorim poslom morate se postaviti u ulogu prezentera samoga sebe i svoga brenda. Bez prodaje nema ni zarade..

  1. Imajte jasnu viziju što želite postići sa svojom tvrtkom i njezinim djelovanjem.

Kada krećete u vlastiti business morate znati što želite prodavati, kako i tko su vaši ključni kupci. Kako bi vaša tvrtka bila što dugovječnija važno je da imate jasnu sliku što je to s čime se vaša tvrtka bavi, po čemu se razlikuje od ostalih i kako koristi društvu. Razmišljajte u dužim periodima od npr. 5 ili 10 godine. Vaša vizija se neće

 mijenjati, ali strategije njenog ostvarenja pod određenim uvijetima mogu i vjerojatno hoće.

  1. Pronaći i zadržati kvalitetnog zaposlenika bi vam trebala biti jedna od najvažnija zadaća kao poslodavca. Jedino motivirani zaposlenik može zarađivati novce za vas.

Dok ste i sami zaposlenik veselite se plaći, vikendima i bonusima. Kao zaposlenik razmišljate kako omogućiti svojem zaposleniku sve benefite i na koncu osigurati plaću. Nekad vam se čini da zapravo vi radite za svoje zaposlenike, a ne oni za vas i čini vam se da to sve skpa nema previše smisla. Činjenica je da one tvrtke koje prepoznaju vrijednost svojih kvalitetnih zaposlenika imaju najveću šansu opstati na tržištu. U situaciji kada je mnogo građana RH otišlo raditi u inozemstvo nikada nje bilo teže naći pravu osobu. Korektnim odnosima prema svojim zaposlenicima stvorit ćete temelj kvalitetne tvrtke. Iskustvo je pokazalo da kada ljudi dobiju odgovornost za koju su i adekvatno plaćeni zauzvrat mogu vlasniku tvrtke osigurati visoku vrijednost. Motivirati zaposlenika za rad kao i za ostanak u vašoj tvrtci mogao bi se pokazati kao pravi izazov, ali to je segment posolovanja kojem morate obratiti najveću pozornost. Također, zaposlenici su često i ogledao vas samih. Birajte ih pažljivo, a najbolje čuvajte kao kap vode na dlanu.

  1. Razmišljajte o svojoj tvrtci kao zasebnom organizmu koji treba biti profitabilan i likvidan, a ne osobni bankomat.

U Hrvatskoj se misli da kada imaš vlastitu tvrtku sve možeš kupovati „na firmu“. To nije knjigovodstveno izvedivno niti je dobro. Osnivajući tvrtku morate razmišljati kako da ta tvrtka bude najviše moguće profitabilna, kako da bude uspješna i kako da naraste. Tvrtka neće nikada narasti, niti ćete je moći eventualno prodati ako ćete se ponašati prema njoj kao rupi bez dna. Cilj je imati što duže što bolji standard i ulagati u kompaniju kako bi ona mogla postati sklabilna. Preporuća se da barem polovicu svoga profita uložite u daljnje poslovanje tvrtke.

  1. Birajte kvalitetne partnere, jer s prosječnima ćete imati samo prosječne rezultate.

Znate onu situaciju kada želite uštedjeti na nečem pa na kraju morate ponovno kupiti isti proizvod, od proizvođača koji vam je na početku bio preskup? Na kraju imate jedan loš proizvod, jedan dobar i skoro duplo veći trošak. Tako je i s uslugama. Tražite najkvalitetnije partnere. Proizvodi i usluge vrlo teško mogu biti jeftini, a kvalitetni i lako dostupni. Obično jedna od stvari nedostaje. Učinite si uslugu i odmah odaberite najbolje.

 

Zanima vas kako operativno ispravno voditi tvrtku u Hrvatskoj?

Pogledajte detalje OVDJE.